Zagrajmy o sukces

data aktualizacji: 08 Stycznia 2013

Projekt systemowy

Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe

- Zagrajmy o sukces

w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Człowiek - najlepsza inwestycja


Informacje o projekcie

  • Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
  • Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
  • Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Cel główny projektu

Wyższy poziom kompetencji kluczowych oraz osiągnięć poznawczych w grupie 2800 uczniów z terenów wiejskich i miejsko-wiejskich, osiągnięty do VIII 2013.

Cele szczegółowe

  • Zmniejszenie nierówności w dostępie do różnych form zajęć pozalekcyjnych kształtujących poziom zdrowia fizycznego.
  • Podwyższenie poziomu umiejętności z języka angielskiego.
  • Podwyższenie poziomu kompetencji kluczowych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
  • Zmniejszenie nierówności w dostępie do różnych form zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje informatyczne i podniesienie poziomu tych kompetencji.
  • Nabycie umiejętności w zakresie kompetencji społecznych.

Czas trwania projektu

Od 15.12.2011 do 14.08.2013

Zadania szkół

Szkoły mają opracować programy rozwojowe i zrealizować je podczas dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe. W każdym z dwóch cykli zajęć będzie uczestniczyć po 56 grup uczniów, liczących 25 uczniów, wybranych z zachowaniem zasady równości płci. Do udziału w zajęciach dodatkowych zostaną zachęceni uczniowie mający trudności w uczeniu się, z utrudnionym dostępem do edukacji i zainteresowani podniesieniem poziomu kompetencji kluczowych. W grupach nieznacznie będą przeważać chłopcy. Nauczyciele prowadzący zajęcia w każdej ze szkół zostaną wyłonieni w trybie konkursowym. Początek realizacji zajęć edukacyjnych to styczeń 2012 roku. Zajęcia mają ustalony wymiar godzin.

  1. Zajęcia sportowe - 30 % wszystkich godzin.
  2. Zajęcia z języka angielskiego - 20 % godzin.
  3. Zajęcia matematyczno-przyrodnicze (matematyka, biologia, fizyka, chemia) - 20 % wszystkich godzin.
  4. Zajęcia informatyczne - 20 % wszystkich godzin.
  5. Zajęcia psychologiczne - 15 % wszystkich zajęć.

Korzyści dla uczniów

Realizacja programów rozwojowych przez szkoły ograniczy problemy uczniów z grupy docelowej w następującym zakresie:

  • dostępności do zajęć pozalekcyjnych rozwijających aktywność ruchową i umiejętności informatyczne,
  • niskiego poziomu wiedzy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego,
  • gospodarowania wolnym czasem,
  • zagrożenia patologiami,
  • motywacji do uczenia się, samodzielnego myślenia i działania.

informacje pochodzą ze strony: http://zagrajmyosukceslubelskie.pl/?id_mp=2&id_art=2